Gyakran Ismételt Kérdések

1., Miért csak 1 GB (alkalmazottaknak) illetve 100 MB (hallgatóknak) méretû tárhelyet kapunk?

Azért, mert az Informatikai Hivatalnak (IH) jelenleg nincs több tárhelye.

 

2., Miért csak bruttó 2,5 MB a küldhetõ/fogadható maximális levélméret?

Azért, mert a napi kb. 100000 levél vírus illetve spam szûrése meglehetõsen erõforrás igényes, és jelenleg csak az ekkora max. méretû levelek továbbítását tudjuk stabilan, biztonságosan, gyorsan megoldani.

 

3., A levelem 2,5 MB-os és mégsem tudom elküldeni, miért?

A levelezõ rendszerek a saját mûködésükhöz nélkülözhetetlen (a felhasználó számára nem látható) információkat csatolnak minden levélhez, ezért a küldhetõ levél mérete ennél valamivel kisebb lesz.

 

4., Hogyan tudok akkor 2,5 MB-nál nagyobb állományokat küldeni?

Az IH munkatársai készítettek egy kisebb alkalmazást, amely lehetõvé teszi a nagyobb állományok KÜLDÉSÉT. Az alkalmazást és a hozzá tartozó használati utasítást a https://posterestante.szie.hu webolalon lehet elérni.

 

5., Hogyan tudok 2,5 MB-nál nagyobb állományokat fogadni?

Egyenlõre erre nincs lehetõség, de dolgozunk azon, hogy az ilyen nagy állományok FOGADÁSÁT is megoldjuk.

 

6., Miért kapok olyan leveleket, amelyekben a tárgyban a “ ***SPAM*** “ szöveg is szerepel?

Azért, mert ezekrõl a levelekrõl a spam (kéretlen levél) szûrõ nem tudta eldönteni, hogy spam-e, de valószínûsíti, hogy az. Az ilyen levelek tárgy mezõjébe a szoftver automatikusan beilleszti ezt a szöveget.

 

7., Mit csináljak a spam-nek jelölt nem spam-mal, és a nem-spam-nek jelölt spam-mal?

Mindkét tipust gyûjteni kell és a webmail@ih.szie.hu címre, magyarázó szöveggel együtt, el kell küldeni.

 

8., Miért kapok az AMAVISD-tõl olyan leveleket, amelyek tárgy mezõjében a következõ szöveg szerepel: “BANNED FILENAME (Your_complaint.com) IN MAIL FROM YOU “ ?

Azért, mert valószínûleg olyan kiterjesztésû csatolt állományt próbáltak meg küldeni, amelyik nem engedélyezett (exe, bat, vbs, pif, scr, cmd, com, cpl).

 

9., Miért csak 50 címzettje lehet egy levélnek?

Azért, mert nem szeretnénk, ha egyesek “spam” küldésre használnák a Központi Levelezõ Rendszert.

 

10., Miért nem tudom a felhasználónevemet és az email címemet megváltoztatni?

Azért, mert a biztonságos, stabil mûködést - a több mint 20000 felhasználó számára - csak így tudjuk garantálni.

 

11., Elfelejtettem a jelszavam. Mit csináljak?

Dolgozók a kari rendszergazdát keressék. A hallgatók az adott kari HÖK irodában keressék a levelezésért felelõs személyt.

 

12., Csatolni szeretnék egy állományt, de hiába kattintok a Csatolás gombra nem csatolódik a levélhez az állomány. Mit csináljak?

A Tallózás után a kiválasztott állományt a Hozzáad gombbal egy listához kell hozzárakni (akkor is így mûködik, ha csak egy állományt szeretne csatolni), majd a Csatolás gombra kattintva kerül csatolásra az állomány. Tehát: Tallózás → Hozzáad → Csatolás .

 

13., Magyar a preferált nyelvem és a bejelentkezéskor mégis angolul kéri a felhasználónevet és a jelszót. Miért?

Azért, mert az Ön böngészõjének a nyelvi beállításaiban az elsõdleges nyelvnek az angol van megadva.

 

14., Bejelentkezés után csak egy üres oldal jelenik meg. Miért?

Valószínûleg nincs telepítve a számítógépen a Java Software. Ennek telepítéséhez látogasson el a http://www.java.com weboldalra, ahol a “Get It Now” gombra kattintva lehet telepíteni a szoftvert. A telepítés automatikus, nem kell beállítani semmilyen paramétert.

Másik lehetséges ok: A levelezõ rendszerbe való bejelentkezés csak titkosított kapcsolaton keresztül történhet meg. A titkosítási eljárások közül azonban a szerver csak az erõsebb titkosításokat fogadja el. Az IE 6.0-nál korábbi verzió ezeket a titkosítási eljárásokat nem támogatják, ezért azokkal nem használható a webes felült.
Ha az adott hardver illetve operációs rendszer miatt nem lehetséges a 6.0-ra való frissítés, akkor a Mozilla Firefoxot javasolom Win95-tõl kezdve bármilyen Windowson fut. Letölthetõ a http://firefox.hu/letoltes oldalról.

 

15., Outlook Expresst használok és a törölni kívánt leveleimet csak megjelöli törlésre a program, de nem törli õket, így továbbra is foglalják a helyet. Mit csináljak?

Az Outlook Expressben ha a törlés ikonra kattintunk (nagy piros x) az csak megjelöli a törölni kívánt levelet. Ahhoz hogy a törlésre megjelölt levelet véglegesen eltávolítsuk (a szerverrõl is) az Eltávolítás ikonra (két levél sarkán piros x) kell kattintani a felsõ sorban.

 

16., Levélíráskor a címzettre kattintok, hogy a címjegyzékbõl keressem ki akinek küldeni akarok, de nem tudok tallózni a nevek között, hanem csak direkt tudok valakire rákeresni. Mit csináljak?
Ha csillagot ( * ) írunk a keresés mezõbe, majd ráklikkelünk a keresésre vagy Entert ütünk, akkor a személyes címjegyzékben lévõ összes bejegyzés megjelenik laponként 25, 50, 75 -os bontásban.

 

17., Minden mûködik, de amikor a levélírásra kattintok, vagy a levélben a válasz gombra, akkor nem történik semmi. Mit csináljak?
Engedélyezni kell a popup (felugró) ablakokat a böngészõben (tipikus hiba az WinXP SP2 után).

 

18., A böngészõ, amikor a webmail.szie.hu oldalra be akarok jelentkezni mindig azt írja ki, hogy "Idõkorlát túllépése...." , és hiába törlöm az ablakot az mindig újra megjelenik. Mit csináljak?
Törölje a böngészõbõl a cookikat és a cache-t.

Shibboleth belépés